اتوشناس خدمتی جدید و نوین با شناخت نیاز بازار و نقاط مبهم خدمات از اتوخسروانی بوده که در حوزه های مختلفی نظیر خدمات تخصصی تعمیرگاهی، کارشناسی فنی، بدنه و اصالت خودرو فعالیت می کند. خدمت نوین اتویار هم یک کارت خدمات خودرویی بوده که خدمات آن شامل حمل خودرو با خودروبر، سوخت رسانی، پنچرگیری، کارواش و … است که در سطوح مختلف به مشتری ارائه می شود.

علی خسروانی رییس هیات مدیره اتوخسروانی اظهار کرد که به دلیل ممنوعیت واردات خودرو این مجموعه مجبور شد که در کسب و کار خود تغییراتی دهد و خدماتی جدید را با توجه به نیاز بازار به مشتری ارائه کند. اتوخسروانی تا پیش از این عاملیت فروش محصولاتی از برندهای مختلف مانند میتسوبیشی، ب ام و، هیوندای و مدیران خودرو شامل ام وی ام و چری را داشت. البته اتوخسروانی در خصوص محصولات مدیران خودرو خدمات تعمیرگاهی پس از فروش را نیز ارائه می کرد که نمایندگی ۱۹۳ خسروانی چهار سال رتبه اول فروش و سه سال رتبه اول خدمات پس از فروش را داشته است. ولی خدمات پس از فروش تا به امروز به محصولات برند مدیران خودرو محدود بوده است.

اتوشناس

علی خسروانی در ادامه بیان کرد: اتوخسروانی برخلاف بسیاری از شرکت ها که در بحران ممنوعیت واردات خودرو از این حوزه خارج شدند، به فعالیت خود ادامه داد و سعی در جلب رضایت مشتری و ارائه خدمات به وی داشت. اما امروز نزدیک به سه سالی است که دیگر محصولی جدید برای عرضه و ارائه به مشتری به دلیل ممنوعیت واردات خودرو وجود ندارد.

رییس هیات مدیره اتوخسروانی اعلام کرد که به لطف سیاست های جدیدی که این مجموعه اتخاذ کرده، تا زمانی که یک دستگاه خودرو در خیابان های ایران تردد می کندف اتوخسروانی به فعالیت خود ادامه داده و این شرکت با ممنوعیت واردات خودرو و حتی توقف تولید خودرو به فعالیت خود پایان نمی دهد.

اتوشناس

ارائه خدمات ویژه به مشتری

علی خسروانی در خصوص ارائه خدمات به مشتری گفت: با توجه به افزایش چشمگیر قسمت خودروی صفر در بازار، مشتری فعلا تمایل زیادی نسبت به خرید خودروی صفر ندارد. چراکه هم محصول کم بوده و هم قیمت هایی گزاف برای آن از سوی فروشنده اعلام می شود. بدین ترتیب تمایل زیادی برای بازسازی و نوسازی و سرویس و تعمیر خودروهای کارکرده موجود در بازار وجود دارد.

حوزه دیگری که اتوخسروانی به آن ورود کرده بحث تیونینگ خودرو شامل کاور بدنه، دیتیلینگ (اتوآپ) و نصب کیت بدنه است که خودرو تازگی خود را برای مالک آن حفظ کند.

اتوآپ اتوخسروانی

رییس هیات مدیره اتوخسروانی اظهار کرد ضمن بیان اینکه فضای مجازی بستر خوبی برای کلاهبرداری است گفت: اتوخسروانی برای تطبیق دادن فعالیت خودرو با خرید و فروش خودرو در فضای مجازی، خدمتی جدید را ارائه داده تا دیگر به مشتری در صورت خرید خودرو از سایت های فروش آنلاین صدماتی وارد نشود. ایرادات فنی، اصالت، رنگ و بدنه و همچنین توقیف بودن از جمله آسیب هایی که می تواند به مشتری در صورت خرید آنلاین خودرو وارد شود.

اتوآپ اتوشناس

وی همچنین در ادامه بیان کرد که امروزه تراکنش های مالی زیر نظارت اداره مالیت و پلیس مبارزه با پول شویی است. اتوخسروانی به وسیله اتوشناس قصد دارد که مشتری و جامعه را نسبت به این موضوع آگاه کند تا از ارائه سند مجهول و فرارمالیاتی مشتری جلوگیری کند و این موارد را به مشتری توضیح دهد.

یکی از موضوعات دیگری که بی اعتمادی مشتری نسبت به آن موج می زند، خدمت امداد خودرو است. از این رو اتوخسروانی اقدام به ارائه خدمتی جدید و کامل به مشتری به نام اتویار کرده که در ادامه نسبت به آن توضیح خواهیم داد.

مجموعه اتوشناس اتوخسروانی

برگزاری کلاس های آموزشی

علی خسروانی بیان کرد که قصد دارد با همکاری سازمان فنی حرفه ای، آموزشگاه خودرو با استفاده از استاتید فنی حرفه ای دوره های سه روزه تا سه ماهه در حوزه های فنی و مکانیک برگزار کند و به آنها مدرک بدهد. البته اتوخسروانی قصد دارد این دوره های در آینده با نظارت وزارت علوم برگزار کند تا مدرک کاردانی را نیز به شرکت کنندگان ارائه کند.

 

فروش گارانتی به مشتری

یکی از موضوعاتی که مشتریان امروزه با آنها درگیر هستند، اتمام گارانتی خودرو است. اتوخسروانی گارانتی دو ساله یا ۴۰ هزار کیلومتری به خودروهای کارکرده با شرایط مشابه با گارانتی شرکت های اصلی به مشتری ارائه می کند که پیشرانه و گیربکس به صورت کامل شامل گارانتی می شود. قیمت این گارانتی بسته به برند، سال تولید و میزان کارکرد داشته و قیمتی میان ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان دارد که با توجه به هزینه تعمیرات گزاف خودروهای وارداتی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان است، این قیمت رقم معقولی به نظر می رسد.

نقاشی اتوشناس

ارائه خدمات در سطح بالا

حسین خسروانی مدیرعامل مجموعه اتوخسروانی در خصوص خدمات ارائه شده به مشتری گفت این مجموعه تلاش داشته در هر زمینه با کیفیت ترین خدمات را ارائه کند. در بخش اتوآپ، اتوخسروانی از کاورهای با کیفیت آلمانی و انگلیسی استفاده کرده و در زمینه روغن و سایر قطعات لازم برای سرویس دوره ای خودرو، این مجموعه از قطعات اصلی و با کیفیت مورد تایید کمپانی اصلی استفاده می کند تا رضایت حداکثری مشتری جلب شود.

 

در زمینه اتوشناس، مجموعه اتوخسروانی خدماتی از جمله تعمیر پیشرانه، گیربکس، جلوبندی، زیربندی، صاف کاری و نقاشی و حتی صافکاری بدون رنگ PDR را با به روزترین دستگاه و تکنولوژی روز به مشتری ارائه می کنند. وجود تمامی این خدمات در کنار یکدیگر به نوعی مزیت رقابتی اتوشناس و اتوخسروانی نسبت به رقبا محسوب می شود.

 

کارشناسی شسته و رفته!

علی خسروانی اظهار کرد یکی از خدماتی که اتوخسروانی در اتوشناس به مشتریان ارائه می دهد، کارشناسی شسته و رفته است. حال که مشتریان برای خرید خودرو به فضای مجازی ارائه می کند، این مجموعه خدماتی را به مشتریان ارائه می دهد تا مشتری هنگام خرید خودرو متحمل ضرر و زیان نشود.

در کارشناسی شسته رفته شخصی که قصد خرید خودرو را دارد با این مجموعه تماس می گیرد. کارشناسی که در بدو ورود صورت می گیرد کارشناسی بررسی اصالت خودرو بوده که لطف قراردادی است که اتوشناس و اتوخسروانی با کارشناسان رسمی دادگستری منعقد کرده است. اولین اقدام تطبیق اسناد خودرو از جمله شاسی و پیشرانه با شماره های موجود در اسناد است.

در مرحله بعد خودرو توسط مجرب ترین مهندسین کارشناسی رنگ و بدنه شده و گزارش مکتوب ارائه می دهد. در مرحله بعد خودرو به صورت کامل کارشناسی فنی می شود. این کارشناسی فنی بدین صورت بوده که خودرو روی جک رفته و تمامی نقاط آن بررسی می شود. به عبارت کلی تمامی تجهیزات خودرو در این کارشناسی از کلید بالابر تا پیشرانه خودرو تست می شود. همچنین اتوشناس دستگاهی مانند نمونه های موجود در مراکز معاینه فنی داشته که وضعیت فعلی پیشرانه و عمر موتور را به مشتری بیان می کند.

اتوشناس

در ادامه خودرو به لحاظ توقیف نبودن و نداشتن مشکل قضایی و حقوقی استعلام می شود. نکته مهم دیگر حضور دفتر اسناد رسمی در همین مجموعه اتوشناس است که کار مشتری و فروشنده را برای نقل و انتقال خودرو ساده تر کرده است. همچنین لیزینگ هم در این مجموعه مستقر بوده و اگر خریدار بخشی از پول آن کم باشد، به میز لیزینگ مراجعه می کند. همچنین بیمه نیز در این مجموعه مستقر بوده که اگر طرفین قصد بیمه خودرو را داشته باشند، می توانند به میز بیمه مراجعه کنند.

در مرحله آخر قرارداد قانونی توسط اتوشناس و اتوخسروانی بین فروشنده و خریدار عقد می شود. این قرارداد زیر نظر اتحادیه بوده و توسط وکیل نوشته شده و مهر حقوقدان مربوطه در زیر قرارداد وجود دارد تا خیال مشتری از عقد قرارداد در این مجموعه آسوده باشد.

هزینه کامل این خدمات یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده که نصف آن به عهده فروشنده و نصف آن به عهده خریدار است. ضمن اینکه مشتری می تواند تنها بخشی از این خدمات را انتخاب کند و خدمات آن را تفکیک کند تا هزینه آن کاهش یابد. علی خسروانی اظهار کرد که امکان اعزام کارشناس به محل نیز وجود دارد که کارشناسی رنگ و بدنه را در محل انجام می دهد.

 

پرداخت ۱۰۰ درصد خسارت به مشتری توسط اتوشناس

سایر مراکز کارشناسی در صورت کارشناسی غلط و وارد شدن ضرر و ضیان به خریدار، نهایتا تا ۳۰ درصد خسارت را به آنها پرداخت می کنند. همچنین بسیاری از مراکز هم زیر بار پرداخت خسارت به مشتری نمی روند. ولی مجموعه اتوشناس ۱۰۰ درصد خسارت را به مشتری پرداخت می کند تا خیال مشتری از کارشناسی اتوشناس و عقد قرارداد در این مجموعه آسوده باشد.

 

اتویار؛ امدادخودروی اتوخسروانی

علی خسروانی بیان کرد که این مجموعه با الگوبرداری از کشورهای مختلف، قصد ارائه خدماتی در قالب اتویار در محل به مشتری است. اتویار خدماتی از قبیل پنچرگیری، جامپ استارتر(باطری به باطری)، رساندن بنزین به مشتری را در محل ارائه می کند. همچنین در صورتی که مشتری نیاز به امداد داشته باشد، خودرو به وسیله خودروبر کفی به محل مورد نظر مشتری به صورت کاملا استاندارد حمل می شود. بدین ترتیب هیچ الزامی وجود ندارد که خودرو به مجموعه اتوشناس حمل شود.

خدمات اتویار دارای سه سطح سه، پنج و هفت ستاره به مشتری ارائه می شود. کارت های سه ستاره اتویار دارای یک نوبت حمل خودرو با خودروبر ویژه تهران در سال به همراه گرفتن آژانس برای مشتری برای رفتن به مقصد و تخفیف برای تمدید نوبت بعدی کارت اتویار است.

کارت پنج ستاره اتویار دارای دو نوبت حمل خودرو با خودروبر در تهران به همراه گرفتن آژانس برای مشتری، یک نوبت استفاده از کارواش، پنج درصد تخفیف در خدمات تعمیرگاهی اتوشناس، پنج درصد تخفیف در خدمات دیتیلینگ(اتوآپ) اتوشناس، پنج درصد تخفیف برای تمدید کارت اتویار و یک نوبت سوخت رسانی در کمتری زمان با موتورهای اتویار است.

کارت هفت ستاره اتویار دارای خدمات به مراتب کامل تری نسبت به دو کارت پیشین است. این کارت دارای پنج نوبت حمل خودرو با خودروبر ویژه شهر تهران، دو نوبت استفاده از کارواش، پنج نوبت تاکسی رایگان، یک نوبت کارشناسی فنی، بدنه و اصالت خودرو، پنج درصد تخفیف در استفاده از خدمات تعمیرگاهی اتوشناس، ۱۰ درصد تخفیف در خدمات دیتیلینگ اتوآپ، ۱۰ درصد تخفیف برای تمدید کارت اتویار، دو نوبت سوخت رسانی با موتورهای اتویار، دو نوبت پنچرگیری در کمترین زمان با موتورهای اتویار و یک نوبت خدمات شارژ باتری به باتری است. همچنین در صورت خرابی و بروز سانحه در هر نقطه ایران و نیاز به حمل خودرو با خودروبر به تهران، اتویار ۵۰ درصد هزینه خودروبر را به مشتری پرداخت خواهد کرد.

 

سخن پایانی

حسین خسروانی در پایان بیان کرد که اتوشناس در آینده نزدیک قصد گسترش شعب و نمایندگی خود را در سطح تهران و همچنین احداث نمایندگی در تمامی مراکز استان ها را دارد.خودرونویس