شرکت کبیر موتور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در کشور بوده که فعالیت خود را از دهه ۴۰ آغاز کرده است. این شرکت از سال ۱۳۸۷ تصمیم به اخد نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش برندهای مطرح موتورسیکلت سازی جهان را گرفت و در سال ۹۳ نیز موفق به عقد قرارداد با کمپانی ماهیندرای هند شد که به موجب آن کبیر موتور، نماینده رسمی ماهیندرا در ایران شد.

 

کیمکو، برندی موفق از تایوان

کمپانی موتورسیکلت سازی کیمکو تایوان، یکی از زیرمجموعه های بخش موتورسیکلت سازی هوندا ژاپن بوده که به لطف محصولات با کیفیت خود توانسته سهم خوبی از بازار موتورسیکلت در بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا را به خود اختصاص دهد. کمپانی کیمکو برای گسترش سهم خود از بازار جهانی و تولید موتورسیکلت هایی با استاندارد روز، همکاری هایی را هم با برند ب ام و آلمان انجام داده و بسیاری از محصولات این برند تایوانی با کمک و دانش ب ام و آلمان طراحی شده که People S نیز یکی از همین محصولات است.

کمپانی کیمکو تایوان سالانه یک میلیون دستگاه موتور سیکلت تولید کرده و در بازارهای مختلف جهانی به فروش می رساند که به لطف این آمار، این برند تایوانی پس از هوندا و یاماها ژاپن، سومین برند پرفروش موتورسیکلت دنیاست.

 

آغاز همکاری کبیر موتور با کیمکو

شرکت کبیر موتور به عنوان آغاز همکاری خود با برند تایوانی کیمکو، روز گذشته اسکوتر ۱۵۰ سی سی People S (پیپل اس) را رونمایی کرد. کبیر موتور اظهار کرده که که قصد دارد در آینده تمامی محصولات کیمکو تایوان را به بازار کشور عرضه کند. کبیر موتور اظهار کرده که قصد دارد در آینده نزدیک پیپل اس را به بازار کشور عرضه کند که با نزدیک شدن به زمان عرضه، قیمت و شرایط فروش این اسکوتر جذاب را اعلام خواهد کرد.

 

مشخصات فنی کیمو People S

کیمکو پیپل اس از یک پیشرانه تک سیلندر ۱۵۰ سی سی چهار زمانه هوا خنک با سیستم سوخت رسانی انژکتوری بهره می برد. این اسکوتر دارای استاندارد آلایندگی یورو۴ بوده که به موجب آن آلایندگی کمتری نسبت به بیشتر موتورسیکلت های حال حاضر در کشور دارد. پیشرانه ۱۵۰ سی سی کیمکو People S قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۳ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۱ نیوتن متر در ۷۰۰۰ دور بر دقیقه است.

 

این قدرت تولیدی برای اسکوتری با وزن ۱۳۵ کیلوگرم کاملا مناسب بوده و کیمکو People S را قادر ساخته طی ۷ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. نهایت سرعت قابل پیمایش این اسکوتر تایوانی هم ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. هرچند این آمار و ارقام با توجه به وزن راکب مقداری ممکن است تفاوت داشته باشد.

 

اسکوتر پیپل اس کبیر موتور به تجهیزاتی مانند سیستم ترمز دیسکی جلو عقب با ابعاد ۲۶۰ و ۲۴۰ میلی متر، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سوییچ اینترسی، شیلد فابریک در جلو، سیستم ایموبلایزر ضد سرقت، سنسور جک کناری، باکس پرتابل و محفظه زیر صندلی، سیستم تعلیق تلسکوپی در جلو و چنگکی قابل تنظیم در عقب، دو پورت USB، چراغ های LED روشنایی در روز و دستگیره کیف مجهز شده است.

مخزن سوخت اسکوتر پیپل اس کبیر موتور ۶٫۲ لیتر گنجایش داشته که برای هر ۱۰۰ کیلومتر درون شهر و بیرون شهر به ترتیب ۱٫۸ و ۱٫۶ لیتر بنزین مصرف می کند.خودرونویس