بر اساس سندی که به خبرنگار “ما” رسیده است در راستای اجرای قانون نظام صنفی و بعد از شکایت اعضای صنف و پیگیری  برگزاری انتخابات اتحادیه رایانه و ماشین های اداری مشهد که بیش از دو سال است برای رعایت حال آقای بنا نژاد مشهدی صورت نپذیرفته است بنا به درخواست  برخی از داوطلبان این انتخابات امضا کنندگان به ترتیب حروف الفبا ، اقای سید احمد زنده، اقای مهدی سجادی نیا، اقای  حامد غفوریان، اقای سید حمید هاشمی و شکایت این چهار عضو اتحادیه از چند ماه قبل تا الان سازمان صمت استان خراسان رضوی چندین بار پاسخ نامه هایشان را داد اما به اصل موضوع توجه نمی کرد.

از نکات جالب توجه اینکه انتخابات اتحادیه رایانه و ماشین های اداری مشهد که آقای بنا نژاد ریاست آن را برعهده دارد باید در مهرماه سال ۹۸ برگزار می شد. آن مو قع اصلا کرونایی در کار نبود. از آنجایی که بسیاری از طالبان قدرت در اصناف برای خودشان چنین برنامه ریزی کردند که با توجه به لابی عالی و قدرت مالی گسترده ای که دارند انتخابات اتحادیه هایشان را به سال ۱۴۰۰بکشانند تا بعد از برگزاری انتخابات اتحادیه هایشان در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بتوانند چهار سال دیگر برمسند ریاست اتاق اصناف بمانند چون دیگر مطمین بودند در۸آبان ۱۴۰۰ تبصره ۲ماده ۲۲قانون نظام صنفی اجرای خواهد شد. هدف اولیه آنها با شیوه کرونا به بار نشست اما با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری خواب آنها آشفته برنامه های که برای سال ۱۴۰۴ برنامه ریزی کرده بودند را مجبور شدند چهار سال زودتر رو کنند.

متاسفانه با لابی گسترده ای که دارند علی رغم اینکه رییس اتاق اصناف مشهد در کمیته بررسی و تطبیق شرایط داوطلبان سازمان صمت طی نامه ای مورخه۲/۹/۱۴۰۰ رد صلاحیت شده است و حتی دو سال است بدون اعتبارنامه صندلی نشسته است و از سوی دیگر با حکم دادستان مشهد انتخابات اخیر هیات رییس اتاق اصناف مشهد هم باطل شده و ایشان طبق قانون نظام صنفی باید ریاست اتحادیه و اتاق اصناف مشهد را تحویل به شخص دیگری بدهد اما تا الان هیچ مقام مسوولی نتوانسته این اقدام قانونی را اجرایی  کند زیرا با حذف وی از اتحادیه باید صندلی هیات رییسه اتاق اصناف ایران را هم تحویل بدهد ولی لذت لابی ها و برخورداری مادی و معنوی این صندلی ها اجازه نداده است که تن به قانون بدهد.

گفتنی همین فرد که رد صلاحیت شده است هفته قبل نزد رییس قوه قضاییه ادعای قانونمداری داشته است و از رییس قوه قضاییه درخواست های برای قانونمداری داشت.

البته به خوبی می توان حدس زد که چرا قانون نظام صنفی در کشور با وجود تخلفات محرز وشفاف اجرایی نمی شود زیرا پای یک نفر درمیان است که قانون از او حمایت می کند.

منبع: پایگاه خبری دبنا”