حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی حسنی امام جمعه رودبار قصران شهرستان شمیرانات گفت: ولایت فقیه هم شاخه ای از شاخه های توحید است.کسی که اطاعت از ولایت فقیه نداشته باشد از تقوا دور می شود. پذیرش ولایت خدا، پیامبر، اهل بیت و ولایت فقیه ما را در مسیر توحید ثابت قدم می دارد و این حقیقت تقواست.

 حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی حسنی امام جمعه رودبار قصران شهرستان شمیرانات در خطبه جمعه این هفته ۳۰ اردیبهشت ضمن سفارش به تقوای الهی با بیان اینکه نبوت، امامت و ولایت شاخه های تولید هستند، گفت:نتیجه تقوا، رسیدن انسان به حقیقت توحید است و اصل توحید وحدانیت خداست.
وی ادامه داد:حقیقتی که خدا را از تشبیه منزه کرد و ما را به راه حقیقت دین که امر بین الامرین است رهنمون ساخت، خطبه های گران سنگ امیرالمومنین است که تا کنون هیچ متکلم و فیلسوفی نتوانسته است مانند ایشان در باب توحید سخن بگوید.بعد از ایشان شاخه ولایت به عهده ائمه معصوم بود و در زمان حال، فقیه جامع الشرایط نمود ولایت است. لذا ولایت فقیه نیز شاخه ای از شاخه های توحید است وکسی که اطاعت از ولایت فقیه نداشته باشد از تقوا دور می شود.

مردمی سازی یارانه ها راهی برای خنثی سازی تحریم هاست

وی با بیان اینکه عده ای تنها راه حل مشکلات اقتصادی  را ایجاد روابط سیاسی ایران و آمریکا می دانند ادامه داد: طبق حرف آنها حل مشکل معیشت مردم در گرو سازش با آمریکاست. این همان صحبتی است که باعث شد سال هایی که می توانست باعث شکوفایی اقتصادی باشد، معطل این طرز فکر بماند.این نکته قابل کتمان نیست که تحریم‌های کشورهایی مثل آمریکا و اروپا باعث مشکلات اقتصادی شده اما طبق بیانات مقام معظم رهبری راه حل هایی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها وجود داردو حال کشور به این نتیجه رسیده که تنها راه مقابله با تحریم‌ها حنثی سازی آنهاست. با وجود سختی هایی که دارد بهترین راه همین است و امروزه یکی از راه‌های خنثی‌سازی تحریم‌ها و غلبه بر آن مردمی کردن یارانه ها ست.

امام‌جمعه رودبارقصران شمیرانات با اشاره به مزیت های مردمی سازی یارانه ها ،  افزود:برای مثال پایان یافتن قاچاق کالاهای اساسی از راه ارز ترجیحی یکی از این مزیت هاست .در گذشته ،آرد یارانه ای که سهم مردم کشور بود به کشورهای اطراف صادر می شد و اینگونه حق مردم ضایع می شد.سالیانه ۴۰۰ هزار تن ماکارونی که با آرد یارانه ای تولید می شد و حق مردم ایران بود،به کشورهای اطراف صادر می شد و سود آن به جیب کارخانه دار و سرمایه دار می رفت در حالی که باید مردم از این حق استفاده می کردند.
وی در ادامه تامین امنیت غذایی با سازماندهی ارز ۴۲۰۰ تومانی،توزیع عادلانه محصولات،به صرفه شدن تولید در کشور وپایان وابستگی به دلار را از دیگر اثرات دیگر طرح مردمی سازی یارانه ها نام برد.

ایران هراسی سناریوی جدید دشمنان کشور

وی در ادامه گفت:آمریکا و کشور هایی مانند انگلیسی و آلمان سناریوی جدیدی در جهت به نتیجه نرسیدن توافقات طراحی کرده اند به نام ایران هراسی.برای نمونه آن که انگلستان به تمام اتباع خویش اعلام کرده که به ایران سفر نکنند چرا که توسط ایرانی ها دستگیر می شوند اما فراموش کرده اند که ایران روز به روز موفق تر و درخشان تر از گذشته می شود.

امام جمعه رودبارقصران در ادامه بااشاره به نزدیک شدن به سوم خرداد،  به حماسه فتح خرمشهر اشاره و خاطرنشان کرد: حماسه فتح خرمشهر آن قدر عظیم است که تا ابد در حافظه تاریخی ایرانیان می ماند.عظمت این اقدام فتح الفتوح به اندازه ای بود که امام راحل ان را از امور مافوق طبیعت و اراده خاص خدا دانستند. فتح خرمشهر را باید شروع افتخارآمیزی برای عملیات های الی بیت المقدس در جهان اسلام نام برد و به همین علت رهبر معظم انقلاب در بشارتی به جوانان فرمودند”  آینده از آن شماست و شمایید که باید این تاریخ را با عزتش حفظ کنید.شما خرمشهرها در پیش دارید. نه در میدان جنگ نظامی بلکه در میدانی که از جنگ نظامی سخت تر است.البته با همت جوانان شاهد موفقیت های فراوانی در عرصه های نظامی ،فرهنگی و علمی بودیم که نتیجه فتح خرمشهر ها بود”.

  پویشن “ایران جوان بمان” در اولین فرصت ایجاد شود

سید مجتبی حسنی در ادامه مساله پیری جمعیت ،از مهمترین مسائل کشور عنوان کرد و افزود:کشور ما به تازگی وارد نسل سالمندی شده است. اگر اقدامات لازم صورت نگیرد ما باید منتظر آینده وخیم و خطرناک سالمندی باشیم که تبعاتی همچون هزینه نگهداری سالمندان، کم شدن نیروی کار و کاهش تولید ،ضعیف شدن نیروهای دفاعی کشور و کاهش جمعیت جوان و نخبه کشور به همراه دارد. لذا لازم است پویش ایران جوان بمان در اولین فرصت ایجاد شود. برای جلوگیری از کاهش جمعیت نیاز است هر خانواده ۳ یا۴ فرزند داشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:  دولت باید  در این خصوص حمایت لازم را انجام دهد و مردم هم باید متوجه این مسئله باشند که ایران اسلامی ما پیر و فرتوت نشود. انشاالله به برکت دعای امام زمان شیعیان امیرالمومنین کم نشوند .امام زمان به سربازانش برای ایجا جامعه و دین جهانی نیاز دارد.

 حضرت آیت اله فاطمی از یاوران راستین انقلاب واز عاشقان امام خمینی و مقام معظم رهبری بود

وی در پایان ضمن تسلیت به مناسبت وفات عالم با اخلاق حضرت آیت الله فاطمی نیا افزود:طبق حدیث امام صادق ع زمانی که یک عالم از دنیا می رود ،از اطراف زمین چیزی کاسته می شود. همه کسانی که کمترین آشنایی با حضرت فاطمی نیا دارند می دانند که از یاوران راستین انقلاب واز عاشقان امام خمینی و مقام معظم رهبری بود که فرمودند “اگر کسی کمترین توهین را به مقام معظم رهبری داشته باشد در قیامت درگیر است”. انشالله که روح این عالم با تقوا با اجداد طاهرینش محشور باشد.