امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات با اشاره به اعتراف مقامات آمریکایی به شکست کارزار فشار حداکثری جنگ اقتصادی علیه ایران، گفت: بررسی برخی از شاخص‌ها نشان‌ می دهد که پیش‌بینی رهبرانقلاب در مورد نابودی اسرائیل در ۲۵ سال آینده با واقعیت‌های میدانی و منطقه‌ای همخوانی دارد و احتمال وقوع این مسئله حتی زودتر از موعد هم امکان دارد.

 حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات در خطبه های نمازجمعه بیستم خردادماه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: رهبر معظم در این مراسم توصیه‌هایی به فعالان عرصه‌ی انقلابی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشتند.
وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید داشتند؛” که نگذارید از انقلاب، هویت‌زدایی کنند و حقیقت انقلاب را واژگون کنند، امام روح این انقلاب است و نگذارید یاد امام در جامعه را کمرنگ و تحریف کنند، نگذارید رده‌های ارتجاع در کشور نفوذ کنند و جاگیر بشوند.”
حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی ادامه داد: ایشان همچنین تاکید کردند؛” که دروغ، فریب و جنگ روانی دشمن را افشا کنید. نگذارید جنگ روانی در کشور تاثیر بگذارد، از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره بگیرید.  نگذارید وانمود کنند کشور به بُن‌بست رسیده است، امروز که دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است، وظیفه‌ی قدرشناسی وظیفه‌ی سنگینی است.”

*شکست امریکا در جنگ تمام عیار اقتصادی با ایران

امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات در ادامه با اشاره به جنگ اقتصادی تمام عیار آمریکا با ایران، اضافه کرد: مقامات آمریکایی به شکست کارزار فشار حداکثری – جنگ اقتصادی تمام عیار آمریکا با ایران از ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ اعتراف کردند؛ از نگاه آمریکایی‌ها، این فشار برای این بود که ایران مجبور به تعامل و توافق با امریکا شود، از جهت دیگرسیاست فشار حداکثری برای این بود که آمریکایی‌ها می‌خواستند ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی و اجماع جهانی برای مقابله‌ فعال با ایران را شکل دهند.
وی در ادامه با اشاره به افزایش چشمگیر مبادلات تجاری ایران با همسایگان و کشورهای غیرهمجوار، گفت: عضویت ایران در اتحادیه‌های اقتصادی، انعقاد توافقات راهبردی، رهایی تهران از بند نوسانات قیمت در داخل کشور ناشی از مذاکرات وین، عدم اتکا به صادرات نفت و تک ‌محصولی از جمله توفیق های ایران در این بازه بوده که منجر به شکست دشمنان در این جنگ از ایران بوده است، ضمن اینکه در زمینه هسته‌ای نیز شاهد افزایش توان ایران با غنای ۲۰ و ۶۰ درصدی هستیم.

*تقسیم‌کار آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی با میدان‌داری آژانس هسته‌ای

وی تصریح کرد: این‌بار آمریکا و اروپا با بازیگردانی میدانی رژیم صهیونیستی و بازیگری رافائل گروسی به میدان آمده‌اند و با ادعای قانع نشدن از پاسخ‌های ایران در باره برخی ابهامات، پرونده ایران را به شورای حکام برده و پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به تصویب رسانند که ایران در آن محکوم شده است و کاملا مشخص است که صدور این قطعنامه، دست پخت اسرائیل است.
امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات در همین زمینه افزود: در بازی جدید تمرکز جبهه استکباری بر نقاط قوت ایران یعنی برجام موشکی و منطقه‌ای است که با بهانه‌های گوناگون مطرح می‌شود. که جدیدترین آن، حذف سپاه از فهرست تروریسم و باقی‌ماندن نام سپاه قدس در این لیست است. باطن خبیث این خواسته دشمن، هدف قرار دادن حضور منطقه‌ای ایران و بسته شدن دست ایران در حمایت از هم‌پیمانان منطقه‌ای اوست.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی با بیان این مطلب که نخست وزیر رژیم صهیونیستی آشکارا از فروپاشی این رژیم سخن گفت، افزود:  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی خطاب به شهرک‌نشینیان گفت: «اسرائیل در برابر یک آزمون واقعی قرار گرفته و شاهد شرایطی بی‌سابقه است که به فروپاشی نزدیک‌ می‌شود و با یک دوراهی تاریخی مواجه است.»

بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج

وی همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج  اشاره کرد و اظهارداشت: در این بیانات درس‌های فراوانی برای زندگی همیشه انسان وجود دارد که میتوان به هم‌زیستی مؤمنانه برای اداره زندگی براساس دوری از بدزبانی و بدرفتاری و براساس الفت و مودت و الفت، ساده‌زیستی مؤمنانه- بر مبنای اکتفا به حق مشروع خود و پرهیز از زیاده‌خواهی‌ها و دلبستگی به زخارف و پرهیز مؤمنانه اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی، توجه به اتحاد بین مسلمین و پرهیز از هر حرکت استکبارپسند و صهیونیسم‌پسند که شکاف و گسل‌های اختلافات مذهبی را تحریک می‌کند و افشاگری نقش خبیثانه و مخرب صهیونیسم به‌عنوان “یک بلای فوری” بلایی که برای نجات از زوال حتمی خود این روزها، هراسان و دستپاچه دست به هرکار بیهوده‌ای می‌زند را از نکات مهم این مساله برشمرد.
وی ضمن بررسی مسائل بخش رودبارقصران شمیرانات ، تاکید کرد: تقوا یعنی حرکت و سرعت گرفتن به سمت معرفت الله. أُولَئِکَ یُسَارِعُونَ فِی الْخَیْرَاتِ وَهُمْ لَهَا سَابِقُونَ معرفت و این حرکت با شهوات جور در نمی آید انسان باید حقیقتاً خداپرست باشد.
امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات خاطرنشان کرد: تمام آرزوهای بشریت در دوران زیبای ظهور حضرت ولی عصر صلوات الله علیه محقق می شود. اگر ما در مقام دعا می خوانیم اللهم ادخل علی اهل القبور سرور – اللهم اغن کل فقیر- اللهم اشف کل مریض، استجابت این دعا ها به شکل مطلق فقط و فقط در زمان ظهور حضرت ولیعصر ارواحنا فداه رقم خواهد خورد.

امام جمعه رودبارقصران در پایان با اشاره به حوادث متروپل و قطار مشهد – یزد گفت: ما خود را شریک غم بازماندگان می دانیم و امیدواریم خداوند به بازماندگان صبر و اجر و به مصدومان شفای عاجل عنایت کند. مهم این است که رهبری فرمودند؛” مقصران حادثه شناسایی و مجازات عبرت آموز شوند تا شاهد چنین وقایع تلخی نباشیم”