سید مجتبی حسنی امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات در خطبه های نمازجمعه ۱۰ تیرماه با اشاره به سخنان عبدالله دوم شاه اردن مبنی بر امکان تشکیل یک ائتلاف نظامی در غرب آسیا همانند پیمان ناتو، گفت : این تلاش‌های جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا با هدف مقابله با ایران است و بهانه‌ای برای تحقق اهدافی دیگری همچون عادی‌سازی روابط برخی دیگر از کشورهای عربی به‌ویژه عربستان با رژیم صهیونیستی است.
وی خاطرنشان کرد: البته ناتوی خاورمیانه، ادعایی است که بیشتر بر روی کاغذ است و تحقق آن در این شرایط ممکن نیست. زمان ائتلاف‌سازی‌های کاغذی و ادعایی گذشته است.

*دیپلماسی فعال ضرورت پویایی اقتصاد
 
امام‌جمعه رودبارقصران با بیان اینکه پیوستن ما به گروه “بریکس” که مخالف یکجانبه گرائی آمریکا است، اقتصاد ما را تقویت خواهد کرد؛  تصریح کرد: توسعه همکاری‌ها در قالب سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همواره موجب خروج از بحران‌های بین‌المللی و در جهت افزایش توان رویارویی با مسائل جدید دنیای امروزی مطرح می‌باشند و منطقه‌گرایی ضمن توسعه همکاری‌های اقتصادی به همگرایی سیاسی و امنیتی نیز منتج می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: گروه بریکس در قبال تحریم‌های ایالات‌متحده علیه ایران این امکان را به وجود خواهد آورد تا حجم معاملات جهانی ایران افزایش یابد که از جمله منافع ایران از این همکاری می‌توان به راه‌اندازی کریدورهای ترانزیتی کالا از شمال به جنوب(روسیه به هند) و شرق به غرب(چین به اروپا) و طرح جایگزینی دلار با پول ملی در معاملات اعضای بریکس اشاره داشت که پایان هژمونی دلار در بازارهای جهانی است.

 حقوق بشر آمریکایی یعنی حمایت بی قید وشرط از رژیم جلاد صهیونیستی

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی حسنی با اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی به جنایات آمریکا در حق بشریت اشاره کرد و  گفت: حقوق بشر آمریکایی یعنی حمله نظامی به کشورهای دیگر، یعنی دخالت آمریکا در امور سایر کشورها، یعنی حمایت بی قید وشرط از رژیم جلاد صهیونیستی. شهادت شهید صدوقی،  شهید بهشتی و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران، اما
بقای نظام بعد از آن حوادث سنگین تیر ماه ۶۰ به معجزه شبیه بود یعنی این نظام صاحب دارد و اقامه شده که ادامه داشته باشد وهمین طور شد که شهید بهشتی گفت: «ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند.

 مالیات درآمدی مشروع برای اداره کشور است

سید مجتبی حسنی در بخش دیگری از سخنانش درخطبه های نمازجمعه به روز مالیات اشاره کرد و مالیات را به عنوان درآمدی مشروع برای اداره کشور برشمرد و افزود:  مالیات یک نوع هزینه اجتماعی است که آحاد یک ملت در راستای بهره‌برداری از امکانات و منابع یک کشور موظفند آن را پرداخت کنند تا توانایی‌های جایگزینی این امکانات و منابع فراهم شود.

وی ادامه داد: بر این اساس ریشه مفهوم اصطلاحی مالیات را می‌توان در منابع اسلامی شناساسی کرد؛ اصطلاح «ضریبه و ضرائب» در عربی که به معنای «درصد» است نشان می‌دهد که مالیات‌گیری یک امری است که سابقه عملی در اسلام دارد و حتی معصوم(ع) اقدام به آن کرده است؛ و از آنجا که عمل معصوم(ع) حجت است می‌توان آن را مبنای برای اخذ مالیات در نظام اسلامی قرار داد.

 موجران در افزایش بهای اجاره با مستاجران مدارا کنند

سید مجتبی حسنی با اشاره به استفتا اخیر از رهبری انقلاب در خصوص مسئله افزایش اجاره‌بها، تصریح‌کرد: در کنار تلاش‌های دولت، صاحب‌خانه‌ها و موجران نیز باید بیش از گذشته در شرایط کنونی اقتصادی جامعه از مستأجران دستگیری کنند تا بتوان با همراهی و همدلی جامعه، مشکلات را پشت سر گذاشت.
وی خاطرنشان کرد:   باید بدانیم که نسبت به هم‌نوعان خودمان در جامعه مسؤول هستیم و در پیشگاه خدای متعال باید پاسخگو باشیم و لازم است هم صاحبخانه‌ها و هم مشاورین املاک انصاف را رعایت کنند.

 توجه به ازدواج آسان

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه رودبارقصران با تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت زهرا (س) و تأکید بر لزوم توجه به ازدواج آسان و فرزند آوری گفت: ازدواج سنت حسنه اسلامی و بسیار مورد تاکید اسلام است آن هم ازدواج آسان،  ساده، بدون تشریفات و تجملات و مخارج زائد و مهریه، جهیزیه سبک ومقام معظم رهبری بسیار بر ازدواج آسان تاکید می ورزند.
وی ابراز محبت، معاشرت نیکو و همکاری متقابل و صبر در برابر ناملایمات را از موارد استحکام خانواده برشمرد و با اشاره به روایتی گفت:  رسول خدا(ص) به امیرالمؤمنین(ع) که در حال کمک به همسرشان، حضرت صدیقه طاهره(س) بودند، فرمودند: «خدمت به خانواده، از خصال افراد صدیق یا شهید یا کسی است که خدای متعال خیر دنیا و آخرت را برای او اراده فرموده است.»