شرکت مینی بین بازدیدکنندگان از غرفه برای پخش کردن ۳۰۰ عدد بستنی که تدارک دیده بود تبعیض قائل شد. به گفته برخی از حضار مینی به بازدیدکنندگان چینی بستنی مخصوص خود را نداد. اما رسانه های ایرانی از جمله ما هم در این مراسم در نمایشگاه خودرو شانگهای حضور داشتیم و شرکت مینی از دادن بستنی به ما هم خودداری کرد.

این داستان بستنی مینی باعث ایجاد غوغایی در رسانه اجتماعی چینی Weibo شد و بیش از ۹۳ میلیون بار دیده شد و تصاویر، ویدیو و عکس های مختلفی از آن به بیرون درز کرد و موجب خشم بازدیدکنندگان و طرفداران این برند شد. یکی از ویدیوهای منتشر شده نشان داد که دو مسئول چینی غرفه مینی از دادن بستنی به بازدیدکنندگان محلی و چینی خودداری کرده اند و اظهار داشتند که این بستنی ها تنها برای بازدیدکنندگان اروپایی و آمریکایی تدارک دیده شده است.

عذرخواهی مینی بستنی نمایشگاه خودرو شانگهای 2023

عذرخواهی مینی بخاطر یک بستنی!

این بستنی کار را به جایی رساند که مینی مجبور شد در اکانت رسمی خود در Weibo عذرخواهی کند و اظهار کرد که این اتفاق به دلیل مدیریت غلط داخلی بوده و در آینده جبران خواهد کرد. به گفته برخی این اتفاق پس از آن صورت گرفت که مینی ۳۰۰ بستنی که برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته بود را پخش کرده بود. ضمن اینکه افرادی که از دادن بستنی به بازدیدکنندگان خودداری کردند هیچ یک کارمند مینی و ب ام ونبودند و همگی به صورت موقتی و صرفا برای نمایشگاه استخدام شده بودند.

عذرخواهی مینی بستنی نمایشگاه خودرو شانگهای 2023

چین بازار بسیار مهمی برای ب ام و و سایر خودروسازان آلمانی بوده و تقریبا تمام خودروسازان آلمانی در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ شرکت کرده بودند و این در حالی بوده که رقبای چینی زیادی هم در این رویداد خودرویی حضور داشتند.

نکته جالب اینجاست که چینی ها این روزها به طرز عجیبی از شرکت ها و برندهای خارجی یا حتی کسب و کارهای محلی که احساس می کنند چین و حقوق شهروندان چینی را نادیده می گیرند انتقاد می کنند. لازم به ذکر است که در گذشته نیز چنین اتفاق هایی باعث شده بود مشتریان در چین یک برند را تحریم کنند و از خرید آن خودداری کنند.

عذرخواهی مینی بستنی نمایشگاه خودرو شانگهای 2023

در غرفه مینی در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳ چه خبر بود؟

در غرفه مینی در نمایشگاه خودرو شانگهای به جز این بستنیدردسرساز چیزهای دیگری هم بود. از جمله مینی کوپر SE کانورتیبل برقی و همچنین Spike که دستیار شخصی جدید این برند بوده حضور داشتند. مینی همچنین کانسپت Aceman را که سال گذشته رونمایی کرده بود به نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳ آورده بود و نخستین کراس اوور برقی این برند از خانواده ای جدید را تداعی می کند. این کانسپت از زبان طراحی جدید مینی موسوم به سادگی کاریزماتیک استفاده کرده که قرار است در آینده شاهد این سبک طراحی در محصولات مینی باشیم.