امام جمعه بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات با بیان اینکه قانون باید برای همه یکسان باشد، تبعیض هایی که در حق مردم صورت می گیرد را مورد نقد قرار داد و گفت: بعضا شهرک هایی ساخته می شود که متعلق به نورچشمی ها و آنهایی است که قدرت و زد و بند دارند. برخی از مسئولین با آنها کاری ندارند، آنوقت مغازه یک روستایی را تخریب می کنند.

حجت السلام والمسلمین سید مجتبی حسنی در خطبه‌های نمازجمعه ۱۵ بهمن ماه با تاکید بر اینکه خادم مردم بودن نباید شعاری و کلیشه ای باشد، گفت: به عنوان خادمین مردم در این دهه فجر که تجدید پیمان با امامین انقلاب و ارزش های انقلاب است باید مردم را ولی نعمت خود بدانیم. وقتی قرار است ما خادمان مردم باشیم باید در دفتر امام جمعه، در حوزه قضایی ، در شهرداری ، در دهیاری و کلانتری در همه جا احترام مردم رعایت شود.
حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: حتی اگر شهروند ما متخلف هم باشد باید بر اساس قانون عمل کنیم و حق توهین و بی حرمتی به مردم را نداریم.

قانون باید برای همه یکسان باشد

امام جمعه بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات با بیان اینکه برخی مواقع در اجرای قانون از سوی برخی مسئولین تبعیض هایی  صورت می گیرد، افزود: شهرک هایی ساخته می شود که متعلق به نورچشمی ها و آنهایی است که قدرت و زد و بند دارند. به اینها کاری ندارند، آنوقت مغازه یک روستایی را تخریب می کنند.
وی تاکید کرد: از دولت و از استاندار انقلابی و از مسوولین دلسوز می خواهیم به داد مردم برسید. مردم نباید تا این اندازه نسبت به انقلاب، نظام و حتی دین با سوعملکرد ما بدبین شوند. قانون باید برای همه یکسان باشد و اجرای آن هم برای همه به یک شکل باشد . بدون شک بی قانونی بد است و تبعیض زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

آنقدر تذکر می دهم که صدایم شنیده شود

او ضمن ابراز گله مندی از عملکرد مسئولین، افزود: بنده به عنوان خادم شما با بعضی مسولین صحبت کردم آنها حرمت لباس و امام جمعه بودنم را نگه نداشتند. به من پرخاش کردند گفتند آقای امام جمعه وظیفه شما کار فرهنگی است ، به این کارها، کار نداشته باشید.
حجت الاسلام حسنی تاکید کرد: ولی من به عنوان مسوولی که نماینده حاکمیت در این منطقه هستم مدام تذکر می دهم ، این قدر می گوییم تا بالاخره صدای ما جایی شنیده شود.

درخشش رهبری در حمایت از تولید ملی

وی در ادامه با ابراز تسلیت رحلت مرجع ربانی، بصیر و انقلابی- رهبر حکیم انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله العظمی صافی او را “مرجع بصیر” نامید.
وی در ادامه با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب که کشور در جنگ اقتصادی همه‌جانبه با دشمنان کینه‌توز و خبیث است، گفت: سنگر تولید و اقتصاد کشور برای دفاع مقدس زنده است و رزم غرورآفرین افسران و رزمندگان این نبرد سخت، دشمنان را با شکست مفتضحانه روبرو خواهد کرد.
امام جمعه بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات با بیان اینکه رهبری فرزانه بیشتر از خود تولیدکنندگان برای تولید داخلی هزینه می‌دهند، گفت: در این سالها رهبر انقلاب با اصرار ویژه به‌نامگذاری سال‌ها به‌شعارهای اقتصادی و خلق گفتمان‌هایی همچون اقتصاد مقاومتی و ارائه راهبردهای مهم به‌ مسئولین از رفع تا خنثی‌سازی، بی‌شک در جایگاه یک مرجع دینی بسیار ویژه درخشیده‌اند.
حجت الاسلام حسنی گفت: از سوی دیگر وقتی به‌ تصمیمات غلط دولتمردان کم‌کار دهه نود که تفکرات انحرافی در مواجهه با تحریم‌ها و جنگ اقتصادی داشتند، رجوع کنیم، متوجه می‌شویم که رهبر انقلاب برای عبور کشور از جنگ اقتصادی در دهه نود با مشقت مضاعفی رو به‌رو بودند.
او در ادامه گفت: گلایه از صنعت خودروسازی و ناکام بودن این صنعت در جلب رضایت مردم، گرانی افسار گریخته کالاها از جمله این موارد است.
امام جمعه بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات در ادامه با اشاره به دلیل سفرهای سریالی مسئولین رده بالای صهیونیسم به امارات افزود: آنها در تلاش اند تا از طریق امارات کالاهای خود را به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر کرده و جای پایی برای خود در منطقه عربی پیدا کنند.
حجت الاسلام حسنی گفت: ارائه سیستم‌های دفاعی گران‌قیمت به امارات، دخالت در ساختارهای امنیتی امارات، قطعا این دخالت ها چیزی جز خسارت، ذلت و پشیمانی برای این کشور نخواهد داشت.

چه انقلابی همیشه پیروز است؟

او در ادامه افزود: هر انقلابی که بر مبنای حق باشد، دارای ارکانی همچون رهبری و پیشوای انقلاب، وفاداری و میدان انقلابیگری است . اگر هرسه رکن از ارکان انقلاب بر مبنای حق باشد یعنی رهبری حق‏شناس و حق‏پذیر و حق‏خواه باشد و حلقه اول انقلابیون نیز برهمین روال حرکت کنند و میدان انقلابی‏گری نیز بر اساس جریان حق شکل بگیرد، آن انقلاب همیشه پیروز است . این انقلاب می‏تواند مردم را به میدان های جهاد بیاورد و بر حفظ ارزش ها و آرمان ها با مقاومتی اسطوره ای نگاه بدارد.
امام جمعه بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات گفت: انقلاب اسلامی ایران؛اولا بر مبنای حق و حق‏طلبی و مطابق با سنت‏های الهی شکل گرفت و ادامه یافت و مبنای آن اعتقاد و اعتماد به خدا و معارف ناب اسلامی بود.ثانیا رهبری انقلاب حق‏مدار بود و در پی تحقق حق و عدل بود، از این رو انقلابیون وفادار و سپس مردم ایران نیز بر همین مبنا به میدان آمدند.
او با تاکید بر اینکه میدان نهضت و انقلاب مکتب اهل‏بیت( ع) است گفت: لذا اتفاق عظیمی رخ داد و کار بی‏سابقه‏ای به انجام رسید که هیچ کس آن را باور نمی‏کرد؛ نه دوست، نه دشمن.

رجب ماه تمرین تقواست

وی در ادامه به ماه رجب اشاره کرد و گفت: پیامبر عظیم‌الشأن فرمودند: «ماه رجب ماه آمرزش‌خواهی امت من است، در آن زیاد استغفار کنید و از خدا نسبت به‌گذشته بازگشت و قبول توبه را بخواهید و نسبت به‌آینده زندگی درخواست مصونیت از گناه کنید.
امام جمعه بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات در ادامه گفت: عمل ویژه ماه رجب، استغفار است . به طور قطع این ماه، فرصت مناسبی برای ایجاد ظرفیت‌های معنوی است و اهل ایمان در این ماه می‌توانند زمینه‌های دریافت فیوضات الهی را در وجود خویش ایجاد و تقویت کنند. چون تقوا روی دیگر سکه استغفار است و هرجا استغفار می‌آید، تقوا نیز اهمیتی مضاعف می‌یابد، باید ماه رجب را ماه تمرین تقوا هم دانست.