حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی حسنی امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات گفت: امروز دشمنان با خرج میلیاردها دلار و جنگ نرم افکار عمومی جامعه به ویژه نسل جوان را هدف قرار داده که ملت ایران را از راه انقلاب برگردانند.

 حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی حسنی در خطبه‌های نماز جمعه ششم اسفندماه  گفت: نماز و تقوا باعث محبت، سازش و امنیت است. در هر خانه و خانواده و در شهری که مردم با تقوا باشند باهم صمیمی اند و  دشمنی نمی کنند.

وی گفت: اگر امروز شاهد جنگ افروزی ها، تهاجم ها، ترور ها، آدم کشی ها، ظلم و آتش های فتنه هستیم به خاطر این است که بشر امروز از تقوا و آموزه های وحیانی فاصله گرفته است. اگر تقوا حاکم شود، اختلاف و دعوا و بی بند و باری نمی شود. شهر پر از تهمت و غیبت، ناروا و فحش نمی شود.

وظیفه ما جهاد تبیین است

حجت الاسلام والمسلمین حسنی گفت: امروز  وظیفه ما جهاد تبیین است که در فرمایشات مقام معظم رهبری به آن تاکید شده است. باید اهداف انقلاب و همه نیازهای امروز و فردای انقلاب را در نظر بگیریم و این نیاز هارا به هر شکلی که قدرتش را داریم و توانمندیم دنبال و تامین کنیم.
امام جمعه بخش رودبار قصران شهرستان  شمیرانات با طرح این سوال که اهداف انقلاب چیست؟ گفت: آنچه که باعث حرکت است در ارزش های انقلابی ما نهفته است که جایگاه تبیین است.  پیشرفت همه جانبه کشور، عدالت اجتماعی،  اقتدار کشور،  تشکیل جامعه اسلامی و نهایتا رسیدن به تمدن نوین اسلامی هدف نهایی است که  برای رسیدن به این هدف ها چه کارهایی باید کرد و چه کارهایی لازم است و هرکسی در هر جایی که هست در حد توانش این جهاد تبیین را باید انجام دهد و توجه کند.

امروز فضای مجازی آلوده است

وی در ادامه با اشاره به فضای مجازی گفت: امروز فضای مجازی فضای آلوده ای شده است. چرا که  مشکلات را در آن صد چندان نمایش می دهند و پیشرفت های کشور را نادیده می گیرند و رژیم های ظالم و گروه های ترور مثل ساواک را بزک می کنند.
حجت الاسلام حسنی تاکید کرد: باید در مسیر انقلاب تبیین کنیم. وظیفه ما تبیین است. وظیفه این است که در مقابل این دشمن قهار در جبهه جهاد تبیین استوار بایستیم و واقعیت ها را بگوییم. شفاف سازی کنیم.
امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات گفت:  امروز دشمنان افکار عمومی جامعه به ویژه نسل جوان را هدف قرار داده است. میلیارد ها دلار خرج می کنند برای اینکه ملت ایران و جوان ها را از راه انقلاب برگردانند.

امروز دشمن با جنگ اقتصادی حمله کرده است

وی گفت: امروز آنها با تحریم ها، محدودیت ها، جنگ اقتصادی، هجمه‌های رسانه ای و تبلیغاتی حمله کرده اند لذا اینجاست که جهاد تبیین ارزش و اهمیت و جایگاه خودش را نشان می دهد.
حجت الاسلام حسنی گفت: در جهاد تبیین این سوال را باید پرسید که آیا گفتمان مقاومت جواب میدهد یا گفتمان سازش؟ امروز دشمنان با راه های مختلف و با نفوذی های داخلی و شگردهای گوناگون در پی این هستند که دست از مقاومت برداریم و کوتاه بیاییم و ارزش های خود را نادیده بگیریم و از اهداف خود عقب نشینی کنیم.

 هر کس که اهل سازش شد بیشتر گاو شیرده می شود

امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات در ادامه یادآور شد:  یکی از درس های بزرگ برای اینکه یک انسان منطقی و عاقل از آن عبرت بگیرد داستان غم انگیز فلسطین است. بیش از ۸ دهه برای اینکه دنیا حقوق فلسطینی ها را به رسمیت بشناسد مذاکره شده است اما به کجا رسید؟ هر کس که اهل سازش شد بیشتر گاو شیرده صهیونیست ها و آمریکایی ها شد و بیشتر خیانت کرد.
حجت الاسلام حسنی گفت:  مشاهده کنید امروز رهبران سازشکار فلسطینی ها چقدر به صهیونیست ها میدان  دادند؟ چقدر فرصت سوزی کردند. چقدر با توطئه های اسرائیلی ها خواسته یا ناخواسته همکاری کردند.
وی ادامه داد: نمونه های مشابه آن امروز در جهان به ویژه در غرب آسیا وجود دارد که این ها در واقع آینه تمام نمای درس و عبرت و پاسخ عینی و روشن برای کسانی است که دم از سازش می زنند و می خواهند گفتمان مقاومت را تضعیف کنند.

کارگزاران باید در مذاکرات برحقوق ملت پافشاری کنند

امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات با اشاره به مذاکرات وین گفت:در مذاکرات وین دشمن تبلیغ می کند که دیگر کار تمام شده و دارد به نتیجه می رسد. این ها حربه ها و فریب دشمن است. در حالی که  تهدید می کنند که اگر ایران تمکین نکند ما این مذاکرت را به سازمان امنیت  می کشانیم. ایران را تحت فشار قرار می دهند.
وی گفت: اما سیاست درست کارگزاران سیاسی ما همین است که باید بر اصول و حقوق ملت پافشاری کنند و از این فشار ها و تهدید ها میدان را خالی نکنند چرا که ما  سازش نخواهیم کرد.

گفتمان مقاومت کارآمد است

حجت الاسلام حسنی گفت: دشمن هرروز یک توطئه و شایعه جدید برای اینکه ایران را تحت فشار قرار دهد به کار می گیرد اما گفتمانی که کارامد است و هزینه آن بسیار کمتر از سازش است گفتمان مقاومت است.
وی یادآور شد:  در طول دهه های گذشته برخی رهبران کشورهای مختلف دنیا با ساده انگاری تصور می کردند که اگر  از ارزش های خود دست بکشند و تن به سازش بدهند می توانند امتیازهای مهمی از دشمنان بگیرند.

کسانی که در مذاکرات وین شکست می خورند ملت ایران نیستند

امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات تاکید کرد: دیگر زمان آن محاسبات اشتباه گذشته و مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود. دیگر زیر بار توطئه ها و فشار های آمریکایی و صهیونیستی و اروپایی ها نخواهیم رفت و نمی گذاریم در مذاکرات وین  آن کسانی که خسارت می بینند و شکست می خورند ملت ایران باشد. ما پیروز خواهیم شد.

صحنه گردان اوکراین آمریکاست

وی در ادامه با اشاره به حمله روسیه به اوکراین گفت: حمله روسیه به اوکراین نمونه ای از عدم سازش روسیه در مقابل آمریکایی ها ست. امروز صحنه گردان اوکراین آمریکاست. ناتو از کجا آمده و از چه کسی دستور می گیرد؟ آن کشوری که از آن سر دنیا آمده است و می خواهد مراکز جاسوسی علیه کشورها درست کند و دنبال منافع خود در کشور ها است آمریکا است.
وی گفت: پوتین بین دو راه عقب نشینی یا حمله به آنچه آمریکا می خواست راه سوم را که به رسمیت شناختن دو جمهوری است را انتخاب کرد. چرا که پوتین به این نتیجه رسیده است قرار است اوکراین تبدیل به یک مرکز جاسوسی علیه مسکو و مردم روسیه شود. لذا از مواضع خود کوتاه نمی آید. این عقلانیت است.در مقابل ظلم و زور و دشمنی باید ایستاد و مقاومت کرد.

آمریکا کشورها را به جنگ، رنج و بدبختی می اندازد

حجت الاسلام حسنی گفت:  اما دیدید آمریکایی هایی که تا امروز  دم از حمایت از اوکراین میزدند الان عقب کشیدند. آمریکا شگردش این است که دولت و ملت هارا به جنگ و رنج و بدبختی می اندازد با وعده حمایت و بعد پشتشان را خالی می کند بنابراین باید آگاه و بیدار باشیم.

ما باید به رهبرانمان اقتدا کنیم و بصیرت داشته باشیم

امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات با تاکید بر اینکه باید بصیرت داشته باشیم گفت: بصیرت به منزله مغز و قلب است. باید ملت این رکن را تقویت کنند مانند حضرت عباس (ع) که در مقابل فضاسازی ها، تهدید ها و تطمیع ها بصیرت داشت.لذا ما باید به رهبرانمان اقتدا کنیم و بصیرت داشته باشیم.
حجت الاسلام حسنی گفت: امروز بصیرت این است که در خیمه ولایت و گوش به فرمان ولی باشیم. باید هندسه فکری ولایت را بشناسیم و به آن توجه کنیم تا در مسیر او حرکت کنیم.